پکیج های برگزاری جشن تولد کودک
برای برگزاری یک جشن تولد خاص و مورد علاقه فرزند دلبندتان می باید امور خاصی را انجام دهید . مهمترین بخش که برای برگزاری یک جشن تولد نیاز دارید قدرت هماهنگ کنندگی و مدیریت امور در روز مراسم به دور از استرس و اضطراب های است که به دلایل مختلف در روز مراسم ایجاد میشوند .
اگر جزء افرادی هستید که در روز های خاص دچار استرس و اضطراب میشوید پیشنهاد میکنیم حتما کلیه موارد و خدمات مورد نیاز جشن تولد کودکتون رو به یک شرکت یا موسسه قابل اعتماد بسپارید . تشریفات مستر بالن سالهاست ( حدود 16 سال ) که در این امر فعالیت میکند و تا به حال بیش از 5000 جشن تولد را برگزار نموده است . تجربه ما نشام میدهد که واقعا در روز مراسم جشن تولد والدین و نزدیکان و حتی کودک بسیار مشغله دارند و کار های زیادی را باید انجام دهند . این امر باعث این میشود که در حین مراسم هیچ لذتی نبرند و رویداد ها و اتفاقات مراسم به قدری به سرعت پیش می اید که هنوز مورد اول تمام نشده ، موارد بعدی پیش آمده است . و همه اینها باعث میشود به تدریج حس شادی و لذت در روز مراسم تحت الشعاع این وقایع قرار گیرد .
در این متن تعدادی از تجربیاتمان را در اختیارتان گذاشته ایم تا برای برگزاری جشن تولد کودک عزیزتان آموزش های لازم را قبل از مراسم دیده باشید .
این متن به مقدار زیادی در مراسم و برای تصمیم گیری برای اجرای جشن تولد به شما کمک خواهد کرد . پس حتما این متن را کامل بخوانید . تا از جشن تولد فرزندتان لذت کامل ببرید ، چرا که خاطرات این روز مدت ها در ذهن شما باقی میماند و بهتر است این مراسم طوری مدیریت شود که هیچ نقطه خاکستری در ذهن شما ایجاد نکند . و این جشن تولد بهترین جشن تولد فرزندتان باشد.
بطور کلی برگزاری یک جشن تولد کودک به چندین روش انجام میپذیرد که ما در این مقاله به بررسی آنها و معایب و مزایای آن میپردازیم .
اگر در زمینه برگزاری جشن تولد نیاز به مشاوره دارید ما با افتخار کامل در خدمت شما هستیم تا به سوالات شما جواب بدهیم . مهم نیست که پس از مشاوره ، ما افتخار برگزاری جشن تولد شما را نداشته باشیم . مهم این است که اگر شما با این مشاوره ها و مطالب ارائه شده بتوانید مراسم خود را به خوبی برگزار کنید ما مطمئن هستیم که شما تشریفات مستر بالن را به دیگران معرفی خواهید کرد ( از نظر ما این بهترین تبلیغ است )
انواع روش های برگزاری جشن تولد کودکان :
1: انجام صفر تا صد مراسم توسط یک شرکت تشریفاتی و خدمات مجالس کودک
2: انتخاب چندین شرکت یا شخص مختلف برای انجام خدمات مراسم
3: انتخاب چندین شرکت و یا شخص برای بعضی از آیتم های مراسم و انجام سایر آیتم های مراسم توسط خودتان
4: خرید لوازم مورد نیاز و کرایه تجهیزات مراسم و اخذ آموزش های مورد نیاز از اینترنت و اینستاگرام و … و انجام دادن کل مراسم توسط خودتان
قبل از اینکه به تحلیل روش های برگزاری جشن تولد کودک بپردازیم میخواهیم شما را با تعدادی از اموری که باید در مراسم حتما انجام شود آشنا کنیم . این کارها همگی باید به خوبی انجام شوند تا یک مهمانی و جشن تولد را بتوان یک جشن تولد حرفه ای و قابل قبول دانست .
ما چون میدانیم شما وقت زیادی برای خواندن این موارد ندارید توضیح زیادی درباره هر کدام را در این مقال نیاورده ایم ولی اگر با تشریفات مستر بالن ( آقای بادکنک ) تماس بگیرید میتوانیم توضیحات مفصلی را در مورد هر یک در اختیارتان بگذاریم
عواملی که در برگزاری یک جشن تولد دخیل هستند
1: درصد اشتباه و اشکال در اجرای آیتم ها
2: هزینه های غیر مترقبه و نهایی
3: استرس و اضطراب روز مراسم
4: هماهنگی ها در روز مراسم بین افراد
جالب است که بدانید در طی مراسم بیش از 50 مورد است که باید کنترل و مدیریت شوند تا مراسمی جذاب و شیک داشته باشید . در این جا تعدادی از آنها را جهت اشنایی شما آورده ایم .
1 : مدیریت ابتدا تا انتهای مراسم
2: مدیریت پذیرایی مراسم
3: مدیریت خدمات تا انتهای مراسم
4: مدیریت زمان وقایع
5- مدیریت مکان اجرای مراسم
6 : مدیریت مهمانان هنگام ورود و خروج
7: مدیریت غذا و خوراکی مورد نیاز
کلیه این امور را شرکت های تشریفاتی به دقت انجام میدهند تا شما در مراسم آسوده بوده و به عبارتی مهمان مراسم خود باشید و از ابتدا تا انتهای مراسم لذت ببرید
به این جدول خوب دقت کنید . این جدول حاصل سالها تجربه است . در این جدول شما میتوانید براحتی متوجه شوید که کدام روش در برگزاری جشن تولد کودک شما برایتان مناسب تر است
( تشریفات مستر بالن با توجه به 16 سال تجربه میتواند براحتی این جدول را برای شما اثبات کند )
به این جدول دقت کنید
یک مثال ساده میزیم ، اگر شما از روش چهارم استفاده کنید در نگاه اول شاید 5 درصد کمتر هزینه کرده باشید ولی واقعا 55 درصد ضرر کرده اید چراکه مشکلاتی را در پیش داشته اید که دیگر لذت مراسم را نبرده اید و به عبارتی فقط خسته شده اید .
در عوض اگر از روش اول استفاده کنید شاید 15 درصد بیشتر هزینه کنید ولی فقط 3% در بعضی از آیتم های مراسم دچار اشکال شده اید که واقعا در اجرای یک مراسم این مقدار کاملا قابل اغماض است
حال شما هستید که باید تصمیم بگیرید . چون وظیفه ما ارائه خدمات حرفه ای است و برای ما فرقی ندارد که شما تمام مراسم را به ما بسپارید یا قسمتی از آنرا ، این برای ما مهم است که در شادی شما شریک باشیم و در جشن تولد کودک دلبند شما خاطره ای زیبا بجا بگذاریم
خب ، حالا میخواهیم بدانیم که بهترین جشن تولد چه نوع جشن تولدی است و چگونه باید هزینه کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم
ما میدانیم که شما سوالاتی دارید که بتوانید تصمیم گیری نهایی کنید . بعضی از این سوالات را در این مقاله پاسخ خواهیم داد ..
این سوالات قسمتی از سوالاتی است که برای شما ایجاد میشود . و دانستن پاسخ آنها به شما کمک شایانی خواهد نمود . در نظر داشته باشید شرکت تشریفات مستر بالن همیشه اماده پاسگویی سوالات شماست
1: هزینه یک جشن تولد کودک چقدر است ؟
2: بهترین شرکت تشریفاتی برای برگزاری جشن تولد کدام است ؟
3: از کجا لوازم مورد نیاز مراسم رو کرایه کنم ؟
4: بهترین غذا برای بچه های داخل مراسم چیه ؟
5: چطوری بفهمم کدام دیجی کارش بهتره ؟
6: مناسب ترین دکور برای جشن تولد فرزندم چیه ؟
7: میخوام یک جشن خاص با ایتم های خاص داشته باشم باید چیکار کنم ؟
8: تو خونه جشن تولد فرزندم رو بگیرم یا تو سالن اجتماعات یا تو کافه رستوران ؟
9: عکاسی مراسم رو دوستم انجام بده با بدم به شخص دیگه ؟
10 : پسر خاله همسرم دی جی هست از اون بخوام بیاد یا نه ؟
و ……….
نکته دیگری که باید به آن توجه کنید تفاوت بین اشخاص و شرکت ها برای انجام تشریفات مراسم جشن تولد شما است .
در صنف بزرگ تشریفات اصولا به 3 روش به اراده خدمات می پردازند :
1: افرادی که بصورت شخصی کار میکنند و دارای یک پیج اینستا و یا در نهایت سایتی که فقط شماره موبایل در آن وجود دارد
2: موسسات تشریفاتی که بصورت تیمی کار میکنند و با اجاره یک دفتر و یا استفاده از دفاتر اشتراکی به خدمات می پردازند ( این نوع موسسات نیز اصولا ثبت شده نیستند )
3: شرکت های خدماتی تشریفاتی که کاملا قانونی و ثبت شده بوده و دارای مکان ثابت ، تلفن ثابت و سایت با اطلاعات کامل هستند ( اساسنامه این شرکت ها کاملا جهت برگزاری مراسم بوده و کاملا بصورت حرفه ای کار میکنند)
روش های بررسی اعتبار اشخاص :
• حداقل 2 تا 3 ماه زودتر از مراسم پیج اینستاگرام و یا محل فروشگاه اشخاص را بررسی کنید و به فعالیت او دقت کنید
• دقت کنید که بسیاری از پیج ها و سایت های تشریفاتی بصورت شرکتی ثبت شده نیستند ، پس فقط به اینکه نامی تشریفاتی و یا تعداد فالوور زیاد داشته باشند اکتفا نکنید
• به هیچ عنوان با افرادی که بصورت شخصی و یا فقط پیج اینستاگرام فعالیت میکنند کل مبلغ فاکتور را قبل از مراسم تسویه نکنید .
• به فعالیت و آخرین پست های اشخاص دقت کنید .
• بصورت اتفاقی و ناشناس و در ساعات متفاوت با اشخاص خدمات دهنده تماس بگیرید تا مطمئن شوید که کاملا پاسخگو هستند
روش های بررسی اعتبار شرکت های تشریفاتی :
• اگر یک موسسه تشریفاتی شرکت رسمی ثبت کرده باشد به هیچ عنوان خدماتی که بی کیفیت باشد را ارائه نمیدهد چرا که مدیریت یک شرکت به مشتریان کوتاه مدت و یکباره نمی اندیشد
• شما میتوانید حتما به آدرس شرکت مراجعه نموده و قرارداد تنظیم کنید . و همین امر مقدار زیادی شما را آسوده خاطر میکند .
• دقت کنید که بعضی از موسسات تشریفاتی در یک محل با افراد دیگر شریک هستند و یا محل آنان اجاره ای است . در صورتی که از مالک بودن با مستاجر بودن موسسه تشریفاتی اطلاعی ندارید با این موسسات قرار داد های طولانی و مدت دار مانند عروسی منعقد نکنید
• به مدت زمان ثابت بودن یک موسسه در یک آدرس دقت کنید . آدرس هایی که سالها برای یک موسسه ثابت باشد بسیار اعتبار بیشتری دارد .
تحلیل روش اول :
( انجام صفر تا صد مراسم توسط شرکت های تشریفاتی و خدمات مجالس )
برای استفاده از این روش باید چند مورد را انجام دهید تا بتوانید تصمیم گیری کنید ( بهتر است این امور را حدود 20 روز زودتر از مراسم انجام دهید )
1: کل خواسته هایتان و نیازمندی های مراسم را مکتوب کنید
2 : عکس مواردی را که میخواهید پیدا کنید و در گوشی خود ذخیره کنید . ( سعی کنید انتخاب هایتان را نهایی کنید . انتخاب های زیاد شما را سر در گم میکند )
3: با تحقیق در اینترنت و اینستاگرام شرکت های تشریفاتی ثبت شده و دارای تلفن ثابت و مکان ثابت و سایت را پیدا کنید . شرکتی که این موارد را داشته باشد آبروی شما برایش مهم است و هیچ گاه خدمات ناقص و بی کیفیت ارائه نمیدهد .
( یک جمله واقعی : تشریفات مستر بالن تمام مواردی که شما بخواهید به ما اعتماد کنید را داراست ، پس مطمئن باشید )
4: با شرکت تشریفاتی مورد نظرتان قرار حضوری منعقد کنید . خیلی از موارد بصورت حضوری بررسی میشوند که برای طرفین قرار داد بسیار مفید است .
5 : پس از بررسی پیش فاکتور و مشخص شدن کامل شرایط ، قرار داد کتبی ببندید ( البته دقت کنید که قرار داد کتبی بیشتر برای فاکتور های بیش از 10 میلیون تومان که آیتم های تشریفاتی آن زیاد میشود مفید است )
6: حال بدون استرس در مراسم از جشن تولد فرزندتان لذت ببرید و مطمئن باشید این خاطره زیبا سالها در ذهن شما باقی خواهد ماند
بطور کلی میتوان گفت ، استفاده از خدمات شرکت های تشریفاتی ثبت شده مانند بیمه مراسم شما می ماند . به عبارتی شما مبالغ بیشتری پرداخت میکنید تا خیالتان راحت باشد که اتفاقی نمی افتد و اگر اتفاقی پیش آید در کمترین زمان حل و فسخ میشود تا در مراسم شما اختلالی پیش نیاید .
تحلیل روش دوم :
( انتخاب چندین شخص مختلف برای انجام خدمات مراسم )
خیلی از افراد علاقه دارند هر یک از آیتم های مراسم خود را به اشخاص مختلف بسپارند تا بتوانند از نظر خود بهترین ها را انتخاب کنند و از نظر هزینه کمی از روش قبل کمتر هزینه کنند .
در اینجا چند مورد از مزایای این روش بیان میکنیم :
1: همانطور که در بالا گفته شده در این روش شما میتوانید بهترین ها را نسبت به سلیقه خودتان انتخاب کنید
2: در این روش این امکان را دارید که مثلا بخشی از مراسم را به یکی از دوستان و عزیزان خود بسپارید
3: در این روش در نگاه اول هزینه شما کمی کمتر از روش اول است که این امر حس خوبی به شما القا میکند
4: بعضی از افراد خدمات دهنده چند ایتم مختلف را بصورت اجباری برای شما اجرا میکنند که با این روش شما میتوانید از آن افراد استفاده نکنید و افرادی را انتخاب کنید که دوست دارید . مثلا بعضی از دیجی ها عروسک تنپوش و عکاس روی پکیج خود دارند . در نظر داشته باشید که شرکت تشریفات مستر بالن این امکان را دارد که بصورت آیتمی و پکیجی به شما خدمات دهد و دست شما را کاملا باز گذاشته است .
5: از مزایای دیگر این روش این است که شما میتوایند بهترین برند ها را نسبت به سلیقه خود انتخاب کنید مثلا شاید از نظر شما برند فارسی غذای خوبی نداشته باشد ولی ظروف کرایه خوبی ارائه میدهد
حال به معایب این روش می پردازیم :
1: یک از معایب مهم این روش عدم هماهنگی بین خدمات دهندگان است . مثلا اینکه دکوراتور دوست دارد بهترین محل را برای اجرای دکور در محل مراسم انتخاب کند و دیجی نیز همینطور که طبق تجربه چندین ساله ما ( تشریفات مستر بالن ) همیشه در این مواقع بین این دو گروه مشکلاتی ایجاد میشود . یا اینکه همیشه بین دکوراتور و عکاس مشکلاتی وجود دارد ، چرا که عکاس دوست دارد پس از عکاسی کمترین میزان ادیت را در عکس داشته باشد ولی دکوراتور به زیبایی هر چه بیشتر دکور و تزئینات می اندیشد .
و یا اینکه در بیشتر اوقات بین پرنسس و ….. با دیجی در مورد انتخاب اهنگ ورود پرنسس و عروسک و اهنگ های مورد نیاز پرنسس مواردی پیش میاید که در کلیت کار از کیفیت کار می کاهد
2: در این روش هماهنگی بین خدمات دهندگان بسیار سخت است چرا که هر کدام از خدمات دهندگان برای اجرای مراسم شما در ساعات مختلفی به محل مراسم میرسند و شما در این روز مشغله های فراوان دارید
3: از دیگر معایب این روش این است که شما با انتخاب افراد مختلف برای اجرای مراسم به آنها عملا یک آیتم را سپرده اید . بدیهی است چون مبلغ فاکتور شما مبلغ بالایی نیست طبیعی است که مبلغ تخفیفی میتوانید دریافت کنید کمتر خواهد بود
4: یکی از هزینه هایی که همه ایرانیان با آن مشکل دارند هزینه حمل و نقل و ایاب و ذهاب است . وقتی شما برگزاری تولد کودک خود را به چندین شخص یا گروه میسپارید عملا به تعداد همه آنها هزینه حمل پرداخت میکنید . ( شاید این مبلغ را روی فاکتور برای شما جداگانه ننویسند ولی حتما مبلغی که به شما داده شده با هزینه حمل محاسبه شده ) و این امر هزینه شما براحتی بالا میبرد ولی در نگاه اول خیلی به چشم نمی آید
تحلیل روش سوم :
انتخاب چندین شرکت و یا شخص برای بعضی از آیتم های مراسم و انجام سایر آیتم های مراسم توسط خودتان
خیلی از افراد به چندین علت این روش را انتخاب میکنند . مثلا اینکه خودشان امکان پخت فینگرفود را دارند و یا علاقه دارند با عکاس خانوادگی خود کار کنند و یا اینکه از دیجی مراسم مهمانی دوستان و عزیزانشان بیشتر خوششان میاید و یا مثلا علاقه دارند غذای مراسم خود را از برند های بزرگ و گران قیمت غذایی تامین کنند . اینها دلایل خوبی برای انتخاب این روش است . ما در اینجا به بررسی معایب و مزایای این روش می پردازیم تا شما نیز از تجربه ما ( تشریفات مستر بالن ) موارد دیگری را نیز بدانید تا در تصمیم گیری خود دقت بیشتری کنید
از مزایای این روش :
1: بیشتر افراد علاقه دارند بیشتر کار های خود را به سلیقه خود انجام دهند ، این امر باعث رضایت مندی بیشتری در ذهنشان میشود . این رضایتمندی از بهترین مزایای این روش است
2: بعضی از افراد مخصوصا مادران ارجمند دوست دارند حتما غذاهای مراسم را خودشان تهیه و طبخ کنند چرا که هم از نظر اقتصادی به صرفه تر باشد و هم به عبارتی علاقه دارند دستپخت خودشان را مراسم در ارائه دهند . و عملا خیلی غذا های آشپز های دیگر را مورد قبول نمی دانند . یکی از مواردی که مادران حس رضایت بیشتری میکنند همین مورد است
3: از مزایای دیگر این روش این است که کار تیمی بزرگی انجام میشود که شما قسمتی از آن هستید . در خیلی از افراد احساس کار تیمی بسیار جذاب است
4: مهمتر از همه این است که شما چون جزء بخشی از خدمات دهنگان هستید در کم و کیف امور اجرایی آنها نیز خواهید بود و باعث میشود که اشکالات کار آنان را براحتی لمس کنید
از معایب این روش :
1 : وقتی شما غذای مراسم را به عنوان آیتمی که خودتان آنرا تهیه میکنید انتخاب میکنید این بدین معنی است که تمامی مشغله های خرید و تهیه و پخت آنرا در روز مراسم که مشغله های فراوانی وجود دارد پذیرفته اید . و این امر شما را بسیار خسته خواهد کرد ( ما این تجربه را در تعداد زیاد افرادی که از این روش استفاده کرده اند دیده ایم )
2: یکی از معایب این روش مانند روش قبل عدم هماهنگی بین خدمات دهنگان و خدماتی است که شما انجام خواهید داد . مثلا وقتی شما در حال رقص و پایکوبی هستید باید به پخت غذا و مدیریت کیفیت آن دقت کنید و از همه مهمتر باید زمانی آنرا به مهمانداران تحویل بدهید که غذا هنگام سرو سرد نشده باشد و این امر دقیقا در زمانی اتفاق می افتد که دقایق آخر مراسم بوده و شما مشغله های فراروان دارید
3: یک نکته بسیار مهم در این روش این است که وقتی شما آیتم های مراسم را از چند گروه یا شخص تهیه میکنید و مقداری از آیتم ها را خودتان اجرا میکنید سوالی در ذهن خدمات دهندگان ایجاد میشود و آن اینست که ” ما که این خدمات را داشتیم پس چرا از ما این آیتم رو نگرفتن ” این حس باعث میشود که در هنگام مراسم اگر مثلا موردی در مورد غذا پیش بیاید خدمات دهندگان براحتی از آن بگذرند و کمکی برای حل مشکل نکنند . و این بسیار در مراسم نا مطلوب است . و حتی در مورد داشتن یک سیم سیار نیاز کمکی نکنند
( ما رو ببخشید که مثال هایی که میزیم کاملا واقعی است . شرکت تشریفاتی مستر بالن بر آنست که با ارائه تجربیات خود بتواند قدرت دید بیشتری در مراسم به شما بدهد تا در هنگام تصمیم گیری راحت تر باشید )
تحلیل روش چهارم
خرید لوازم مورد نیاز و کرایه تجهیزات مراسم و اخذ آموزش های مورد نیاز از اینترنت و اینستاگرام و …
و انجام دادن کل مراسم توسط خودتان
این روش را میتوان سخت ترین و کم هزینه ترین روش برای اجرای مراسم دانست . شما در این روش کلیه استرس ها و گرفتاری های خرید و ….. را به جان میخرید تا بتوانید هزینه کمتری پرداخت کنید .
این روش فقط برای افرادی مفید است که در شایط مساعد مالی نیستند و یا اینکه نمیخواهند برای این مراسم هزینه زیادی انجام دهند .
از مزایای این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد
1: در این روش هزینه های شما حدود 20 درصد کمتر است ولی وقتی مدت زمان انجام گرفته جهت خرید و امور اجرایی و کنترلی آنرا جمع ببندید متوجه خواهید شد که حداکثر حدود 5 درصد سود ریالی در خرید خود داشته اید
2: در این روش همه چیز روی شما استوار است و کاملا مطابق سلیقه شماست و هیچ چیز خلاف نظر شما انجام نمیشود
3: در این روش شما میدانید که خرید ها باید چطور سرو سامان بگیرند و کل مراسم چطور پیش خواهد رفت
4: در این روش شما هستید که نسبت به بودجه خود مهمانی را تدارک میبینید به عبارتی میتوانید از میوه های درجه 2 استفاده کنید و آنرا بصورت کوکتل سرو کنید . و یا اینکه بجای آبمیوه طبیعی از شربت آبلیمو استفاده کنید . به همین دلیل بسیار میتوانید در امر خرید لوازم سلیقه و دقت به خرج دهید .
5: آموزش های اینستاگرام و اینترنت به قدری مفید هستند که حتی اگر مراسم را خودتان نتوانید انجام دهید چیزی را از دست نداده اید ( ولی مراقب فیلم هایی که نکته های خاص را بیان نمیکنند باشید ، چرا که شما را گمراه میکنند .
** اگر علاقه به هنر بادکنک آرایی دارید میتوانید از کلاس جامع بادکنک آرایی مستر بالن استفاده کنید **
حال تعدادی از معایب این روش را بیان میکنیم :
1: این روش فقط برای افرادی که وقت ازاد زیادی دارند مفید است چراکه باید حدود 10 روز قبلا از مراسم تا 2 روز بعد از مراسم در کوشش و تلاش باشید
2: چون مسئولیت همه موارد با شماست مطمئنا یک نفر نمیتواند تمام این امور را به تنهایی حل و فسخ کند و بالاخره مشکلاتی در راه شما ایجاد خواهد شد .
3: پس از مراسم تنها چیزی که برای شما میماند خستگی است . این را در عکس های مراسم به وضوح خواهید دید .
4: در طی مراسم همه شما را صدا میزنند چرا که فقط شما هستید که میدانید لوازم کجاست و چه کاری الان باید انجام شود و حتی الان نوبت جمع کردن چه لوازمی است و باید چه موقع درجه گاز اجاق کم شود تا غذا نسوزد و ……..
5: بدیهی است شما بخاطر حجم کاری که باید انجام شود بخواهید از کمک دیگران نیز بهره مند شوید . در این حالت نیز باید پس از انجام امور محوله به ایشان حتما امور اور را کنترل کنید تا مطابق با سلیقه و استاندارد شما باشد و این کنترل نیز زمانی را از شما خواهد گرفت . واین برای فرصت محدود روز مراسم بسیار بد است
حال فرض کنید افرادی که در مراسم کمک میکنند سر موقع آن کار را انجام ندهند و قرار باشد کار او را شخص دیگری تکمیل کند ، اینجاست که فاجعه رخ میدهد و در انتهای مراسم نیز شما به هیچ عنوان نمیتوانید انتقادی به آنان بکنید .
6: در این روش شما مجبورید توضیحات کافی را به افراد کمک کننده به شما بدهید تا اموری که میخواهید را برایتان انجام دهند حال اگر اشتباه متوجه شده باشند و یا ناقص آنرا انجام دهند ، شما فرصت دیگری برای جبران نخواهید داشت و شما را درگیر یک استرس دیگر میکند
امیدواریم این مقاله اطلاعات خوبی را برای برگزاری مراسم جشن تولد کودک شما در اختیارتان قرار داده باشد . ما تلاشمان را کردیم که تجربیات چندین ساله خود را در این مقاله به اشتراک بگذاریم
ماشریک شادی های شما هستیم و معتقدیم که شادی و رضایت شما بهترین تبلیغات تشریفات مستر بالن است . و این شادی شماست که باعث معرفی ما به دیگران توسط شما خواهد بود
تاریخچه جشن تولد
شاید باورش سخت باشد، اما جشن تولد برای همیشه وجود نداشته است. منشأ جشن تولد برای بسیاری از مردم غافلگیر کننده است. بیایید نگاهی بیندازیم که آنها از کجا شروع کردند و چرا بسیاری از عناصر رایج جشن تولد مورد استفاده قرار گرفتند.
اولین جشن تولد از مصر باستان بود، جایی که جشن های بزرگی برای فرعون برگزار می شد. این جشنها، تاریخ تاجگذاری بودند که نمادی از تولد فرعون بهعنوان «خدا» بودند. گفته میشد
اولین آنها در حدود سال 3000 قبل از میلاد برگزار شد. اولین نمونه ثبت شده از آن را می توان در کتاب مقدس عبری یافت که چنین جشنی را برای فرعون مصر توصیف می کند.
مانند بسیاری چیزها، این سنت مصری توسط یونانیان باستان مورد استفاده قرار گرفت. آنها به طور مشابه تولد خدایان خود را به عنوان ادای احترام جشن می گرفتند. برای این کار کیک هایی به شکل ماه به الهه قمری آرتمیس تقدیم کردند. به عنوان راهی برای بازسازی درخشش ماه و زیبایی آرتمیس، یونانی ها شمع های روشن را اضافه کردند تا کیک ها به نظر درخشنده به نظر برسند. این یک سنت شد که تا به امروز ادامه دارد.
علیرغم برپایی جشن تولد ها گسترده ترین جشن در جهان جشن کریسمس است . در اوایل تاریخ کلیسای مسیحی، تولدها به عنوان مراسم بت پرستی در نظر گرفته می شدند. آنها در چند صد سال اول زندگی خود، جشن تولد را شیطانی می دانستند و اجازه نمی دادند. این در حدود قرن چهارم زمانی که تولد عیسی شروع به جشن گرفتن شد تغییر کرد.
در قرون وسطی، اشراف شروع به جشن گرفتن تولدهای واقعی خود کردند، در حالی که دهقانان “روز قدیس” خود را جشن می گرفتند، . اکثر تحقیقات به رم به عنوان اولین جامعه ای اشاره می کنند که جشن تولد برای شخصیت های غیر مذهبی را آغاز کرد. با این حال، آنها این کار را فقط برای مردان انجام دادند، زیرا زنان تا قرن دوازدهم جشن تولد نداشتند. رومی ها همچنین اولین کسانی بودند که تعطیلات رسمی را به تولد شهروندان مشهورتر اختصاص دادند، همانطور که توسط دولت تعیین شده بود. جشنهای رومی همچنین باعث میشد که هدایایی سخاوتمندانه داده شود
بسیاری از ویژگی های مشترک جشن تولدهای مدرن از آلمان در اواخر قرن 18 سرچشمه می گیرد. در این مرحله، جشن تولد بسیار بیشتر پذیرفته شده بود. به عنوان مثال، در چین، اولین سالگرد تولد یک کودک یک رویداد خاص بود که باید مورد تقدیر قرار گیرد. در اینجا بود که تولد یک کودک با کیک تولد و شمع هایی که نشان دهنده سن آنها بود و با یک شمع اضافی برای نماد سال آینده جشن گرفته می شد. تمرین خاموش کردن شمع ها برای آرزو کردن نیز از اینجا شروع شد.
با توجه به هزینه های بالای مواد مورد نیاز برای تهیه یک کیک شیرین و خوشمزه فقط مرفه ها تنها کسانی بودند که می توانستند چنین جشن تولدی را جشن بگیرند. اما با انفجار انقلاب صنعتی این امر تغییر کرد.
بسیاری از فرهنگ ها و مذاهب به تولدهای خاص اهمیت بیشتری نسبت به سایرین دادند .
در انگلستان، ارسال کارت تولد از حدود 100 سال پیش آغاز شد. اکنون میلیون ها کارت در سراسر جهان هر سال برای تبریک تولد عزیزان ارسال می شود. هدایای تولد اولین بار توسط رومیان باستان ارائه شد، که معتقد بودند این جشن در برابر ارواح شیطانی آسیب پذیر است. بنابراین، احاطه کردن فرد مورد احترام با هدایا و عزیزان، راهی برای ارائه حمایت بود. در آمریکا، صنعت خرده فروشی در حال رشد به سرعت ارزش تقویت سنت هدیه تولد را تشخیص داد. فروشگاهها اغلب روز تولد کودکان را تبلیغ میکردند و نامههایی برای جشنها ارسال میکردند و به آنها اطلاع میدادند که “ما یک هدیه کوچک داریم… در فروشگاه منتظریم”
برخی از زنان از اوایل دهه 1920 تصمیم به “برون سپاری” کار مرتبط با جشن تولد گرفته اند. با ورود زنان بیشتر به نیروی کار، جشن های تولد به طور فزاینده ای از خانه خارج شده و به مکان های تجاری مانند مک دونالد، زمین های گلف مینیاتوری، سالن های سینما، پیتزا فروشی و استخرهای شنا منتقل شده اند. این مکانها به تشدید اخیر در ماهیت مفصل جشن تولد کمک کردهاند، و همچنین به این معنی است که فهرست مهمانان ممکن است برای نشان دادن اندازه این امکانات طولانیتر باشد.
.