برگزاری مراسمها و رویدادهای مختلف، از جشنهای نامزدی و بلهبرون گرفته تا مهمانیهای خصوصی و جشن فارغالتحصیلی، نیازمند تدارکات ویژهای است. یکی از بخشهای مهم و اساسی برگزاری این مراسمها، تامین تجهیزات مناسب است که شامل ظروف کرایهای، میز و صندلی و سایر ملزومات مراسم است. امروزه با توجه به هزینههای بالای خرید این تجهیزات و همچنین نیاز به تنوع در انتخاب لوازم مطابق با هر نوع مراسم، افراد ترجیح میدهند که از خدمات اجارهای این تجهیزات استفاده کنند. با اجاره این تجهیزات، علاوه بر دسترسی آسان به لوازم باکیفیت و متنوع، فرآیندهای برگزاری مراسم سادهتر و هزینهی پرداختی مدیریت میشود.
با تشریفات مستر بالون همراه باشید تا نحوه اجاره ملزومات مختلف مراسمها، مزایا و نکات مهم آن را با شما به اشتراک بگذاریم.
مزایای اجاره ملزومات مراسم
-
صرفهجویی در هزینه و زمان
اجاره تجهیزات مراسم، به ویژه زمانی که تعداد مهمانان زیاد باشد یا به لوازم خاصی نیاز داشته باشید، میتواند به طور چشمگیری هزینهها را کاهش دهد. پس با اجاره کردن تجهیزات لازم میتوانید از هزینههای زیاد خرید جلوگیری کنید و به جای آن برای بخشهای دیگر مراسم بودجهای در نظر بگیرید.
اجاره ملزومات مراسم علاوه بر اینکه هزینه را کم میکند، دیگر شما نیازی به جستجو، خرید و حملونقل تجهیزات نخواهید داشت. این امر به شما این امکان را میدهد که وقت و انرژی خود را صرف جزئیات دیگر مراسم کنید.
-
دسترسی به ملزومات متنوع و باکیفیت
شما میتوانید با توجه به نوع سبک مراسم، تجهیزات با کیفیت و متنوعی را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای یک مراسم رسمی باید از ظروف لوکس و میزهای دکوری استفاده کنید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر از کرایه لوازم پذیرایی مراسم یا کرایه میز های مراسم میتوانید به صفحات مورد نظر مراجعه کنید.
-
انعطافپذیری بیشتر
یکی دیگر از مزایای اجاره تجهیزات مراسم، انعطافپذیری بیشتر آن است. شما میتوانید تجهیزات متنوعی را انتخاب کنید و در صورتی که جزئیات مراسم یا تعداد مهمانان شما به هر دلیلی تغییر کرده باشد، میتوانید تعداد تجهیزات مراسم خود را زیاد یا کم کنید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر از قوانین فسخ و کنسلی لوازم کرایه در تشریفات مستر بالون میتوانید به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.
-
فضای کمتر برای نگهداری
نگهداری لوازم بزرگ مثل صندلی و میز در یک فضای کوچک بسیار دشوار است و حتما باید جای مناسبی برای آنها داشته باشید. برای اینکه این مشکل به وجود نیاید بهتر است تجهیزات مراسم را اجاره کنید. با اجاره تجهیزات دیگر لازم نیست آنها را در خانه نگهداری کنید.
نکات مهم هنگام اجاره ملزومات مراسم
-
تعیین نوع مراسم
قبل از اجاره تجهیزات باید توجه کنید که چه نوع مراسمی میخواهید برگزار کنید. چون این تجهیزات باید با نوع جشن همخوانی داشته باشند. به عنوان مثال برای مراسمهای رسمی، بهتر است از تجهیزات لوکس و خاص استفاده کنید. یا برای مراسم های تولد کودک باید از از لوازم های فانتزی استفاده کنید
-
تعداد مهمانان
تعداد مهمانان نقش مهمی در برنامهریزی برای اجاره ملزومات مراسم دارد. به عنوان مثال انتخاب تعداد مناسب میز و صندلی باعث میشود مهمانان جا داشته باشند و از مراسم لذت ببرند، در حالی که اضافه یا کم بودن تعداد میز و صندلی مشکلاتی به وجود میآورد. بنابراین، باید با دقت تعداد مهمانان را در نظر بگیرید و تجهیزات را به اندازه نیاز خود اجاره کنید تا مراسم به نحو احسنت برگزار شود.
- فضای موجود
یکی دیگر از مهمترین محدودیتهای اجاره ملزومات، محدودیتهای فضایی است. یعنی در فضاهای محدود، استفاده از تجهیزات کم حجم و جمعوجور به بهرهبرداری بهینه از فضا و ایجاد نظم و ترتیب کمک میکنند. با پیروی از این نکته مهم، میتوانید فضای منظم و دلپذیری را برای مهمانان ایجاد کنید.
- استایل و طراحی فضای مراسم
شما باید با توجه به استایل و طراحی فضا، اقدام به اجاره ملزومات مراسم کنید. با این کار دکوراسیون جشن شما زیباتر میشود. با انتخاب دقیق ملزومات کرایهای، میتوانید مراسمی خاص و متمایز با خاطرات خوش برای مهانان خود رقم بزنید.
-
سفارش به موقع
برای جلوگیری از مشکلات تاخیر در تحویل یا بازگشت ملزومات مراسم، بهتر است 10 روز قبل از مراسم تجهیزات مورد نیاز را اجاره کنید. با این کار میتوانید به طور روان و بدون مشکل مراسم را برگزار کنید.
پس برای نظم بیشتر در برگزاری مراسم باید لوازم مورد نیاز را به موقع سفارش دهید.
-
مشاوره و بازدید
داشتن اطلاعات کافی برای اجازه ملزومات مراسم بسیار مهم است . یکی از این موارد سایز و اندازه ظروف و میز و صندلی است . بهتر است هنگام سفارش ظروف کرایه حتما با مجموعه مورد نظر صحبت کنید و در مورد فضای موجود و نوع غذا ها و پذیرایی مشاوره کنید این کار باعث میشود لوازم مورد نیاز را به میزان لازم و کافی اجاره کنید . در صورتیکه باز هم نسبت به اینکه اجناس اجاره ای برای شما کافی است شک دارید میتوانید از مجموعه مورد نظر بخواهید تا فضای شما را بازدید کند و بهترین مشاوره را به شما بدهد
-
بازرسی و تحویل تجهیزات
زمانی که تجهیزات به دست شما رسید، باید از تعداد ، سالم و تمیز بودن آنها مطمئن باشید. توجه کنید که بعد از مراسم باید کالاها را سالم و تمیز تحویل دهید.
-
دریافت ودیعه یا کارت ملی توسط مجموعه اجاره دهنده
وقتی شما لوازمی را اجاره میکنید عملا مبلغ اجاره آنرا پرداخت کرده اید نه مبلغ واقعی آن کالا را ، به همین جهت موسسات ظروف کرایه برای اینکه اجناس را شما به موقع و سالم برگردانید از شما یک کارت ملی به عنوان وثیقه دریافت میکنند . البته دقت داشته باشید طبق قوانین کشور اخذ کارت ملی از شما غیر قانونی است .
بنابراین بعضی از موسسات ظروف کرایه و نیز تشریفات مستر بالون بجای دریافت کارت ملی از شما مبلغی را به عنوان ودیعه دریافت میکنند .
-
شرایط عودت لوازم به مجموعه اجاره دهنده
هر موسسه ظروف کرایه قوانین خاص خود را دارد ولی چیزی که در تمام موسسات ظروف کرایه ثابت است این است که زمان اجاره لوازم 24 ساعت است و شما باید لوازم را قبل از 24 ساعت به آنها عودت دهید . ولی در بعضی از موسسات ساعت عودت نیز مهم است مثلا شما باید قبل از ساعت 11 فردای روز مراسم لوازم را عودت دهید و پس از آن شامل هزینه کرایه برای روز دوم خواهید شد
-
تفاوت قیمت اجناس کرایه ای
اگر قیمت های متفاوتی در ظروف کرایه میبینید دلایل متفاوتی دارد به عنوان مثال : لوازم نو و لوازم کارکرده ، لوازم مد روز و لوازم دمده شده ، لوازم خاص یا لوازم عام ، اجاره محل موسسه در مناطق گران یا ارزان تر
برای دریافت اطلاعات بیشتر از کرایه میز و صندلی مراسم در تشریفات مستر بالون میتوانید به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.
نتیجه گیری
برای برگزاری یک مراسم عالی، شما به تجهیزات مناسب و برنامهریزی دقیق نیاز دارید. با اجاره ظروف، میز و صندلی و سایر ملزومات مراسم، هم در هزینهها صرفه جویی میکنید و هم خیالتان از بابت کیفیت راحت است. با انتخاب درست تجهیزات، هر مراسمی میتواند به یک جشن رویایی تبدیل شود! مستر بالون کنار شماست تا با اجاره ظروف، میز، صندلی و دیگر ملزومات، مسیر برگزاری مراسم شاد، منظم و خاطرهساز را هموار کند. ما اینجاییم تا شما فقط به لذت بردن از لحظهها فکر کنید؛ باقی کارها را به ما بسپارید!
سوالات متداول
-
چه نوع تجهیزات و ملزوماتی برای اجاره در دسترس است؟
تشریفات مستر بالن طیف وسیعی از تجهیزات را برای مراسمها و مهمانیها ارائه میدهد. این تجهیزات شامل میز ، صندلی ، سینی پذیرایی، کارد و چنگال میوه، لیوان ساده بلور، سایه بان چتری ، پنکه ایستاده، کلمن بزرگ و… است.
-
چه مدت قبل از مراسم باید تجهیزات را اجاره کنم؟
بهتر است حداقل یک هفته تا 10 روز قبل از تاریخ مراسم برای اجاره تجهیزات اقدام کنید. این کار به شما این امکان را میدهد که از موجودی و تنوع تجهیزات اطمینان حاصل کنید و در صورت لزوم، تغییراتی در انتخاب خود اعمال نمایید.
-
آیا خدمات حمل و نقل شامل اجاره تجهیزات است؟
بله، با توجه به مسافت شما تا انبار لوازم کرایه و با توجه به اینکه ساختمان شما دارای آسانسور هست یا خیر و اینکه طبقه چندم ساختمان هستید هزینه حمل متفاوت میباشد
-
آیا در صورت آسیب دیدن تجهیزات باید جریمه پرداخت کنم؟
بله، در واقع در صورت هر نوع خرابی، شکستگی، کار نکردن، کثیفی و هر مورد دیگری که در هنگام تحویل کالا به شما وجود نداشته از مبلغ ودیعه شما کسر و بقیهی مبلغ به حساب شما واریز میشود. توجه کنید که مبلغ کسر شده با توجه به خسارت وارد شده محاسبه میشود.
-
آیا لوازم کرایه باید هنگام عودت شستشو شوند ؟
بله . بشقاب ، پیش دستی ، لیوان و ….. که نیاز به شستشو پس از مراسم دارند باید هنگام عودت شستشو شوند . البته شما میتوانید این کار را انجام ندهید و با پرداخت مبلغی شستشوی ظروف را مجموعه اجاره دهنده واگذار کنید
-
در صورت اشکال یا ایراد در لوازم باید چه کنیم ؟
اول اینکه حتما هنگام دریافت لوازم آنها را چک کنید و در صورتی که ایراد یا تفاوتی بین سفارش و موارد دریافتی خود میبینید به مجموعه مورد نظر اطلاع دهید